Langeveen 1 wint ruim van ASC Grun Weiß ’49 1 tijdens Jubileum Interland

Op zaterdag 16 juli stond de “interland” VV Langeveen 1 tegen ASC Grun Weiß ’49 1 op het programma.

De scheidsrechter van vanmiddag was niemand minder dan Erik Braamhaar. De coaches van beide ploegen waren Gertjan Verbeek aan de kant van ASC en Raimond van der Gauw Langeveense zijde. Deze drie personen waren overigens de hele wedstrijd horen door de headsets die verbonden waren met speakers om het veld. Voorafgaand aan de wedstrijd werden beide volksliederen ter gehore gebracht. Onder toeziend oog van vele supporters werd er om iets over twee afgetrapt.

Waar het op papier een lastige middag zou gaan worden was het toch VV Langeveen die de baas op het veld was.
Op het broeiende kunstgras was het ASC die in het begin van de wedstrijd de bal in bezit hield. Dit gebeurde zonder dat de Duitsers hieruit echt gevaarlijk werden.
De eerste de beste Langeveense aanval werd daarentegen direct tot doelpunt gepromoveerd. Simon Schroder vond het net na een vlugge aanval over de rechterflank.
Al vrij snel in de wedstrijd werd duidelijk dat er voor ASC weinig te halen viel vanmiddag. Door een dubbelslag van Maarten Loohuis stond er halverwege de eerste helft een 3-0 stand op het scorebord. Vlak voor rust leek ASC de spanning terug te brengen door de 3-1 binnen te schieten na ietwat knullig uitverdedigen. Echter werd deze treffer gelijk te niet gedaan door een 4e Langeveense goal van Thijs Olimulder. De ruststand werd hiermee bepaald op 4-1.

De tweede helft was qua scoreverloop een stuk rustiger. Het weer zal hier met name een grote rol in hebben gespeeld. Het werd warmer en warmer en aan beide kanten ging het tempo logischerwijs uit het spel. Waar ASC in de 2e helft nog wel een keer de lat raakte was het Wessel Waaijer die de wedstrijd definitief in het slot gooide met een bekeken bal die resulteerde in de 5-1. Dit was ook tevens de einduitslag. In de 89e minuut was er nog wel een noemenswaardig moment. Rolf Snijders en Stan Mensen kregen hun welverdiende publiekswissel aangezien zij hun laatste wedstrijd voor Langeveen 1 speelden.

Na afloop van de wedstrijd werd er nog weer even stil gestaan bij het afscheid van Rolf en Stan. Aanvoerder Wessel Waaijer sprak beide heren toe met passende woorden voor beide personen met leuke anekdotes. Als afscheidscadeau werd het een traditionele ingelijst shirt met hun eigen rugnummer gegeven. Als laatste volgde er nog een gezamenlijk groepsfoto met de staf en spelers ASC, Gertjan Verbeek, Raiymond van der Gauw en Erik Braamhaar.
We kijken terug op een zeer geslaagde middag die werd afgesloten met een unieke “Airdrop Loterij”.