Verslag 5 Tegen 5 Toernooi

Afgelopen woensdag 29 mei stond er een compleet nieuw toernooi op de agenda bij VV Langeveen, het 5 tegen 5 toernooi, waarbij teams zich voor konden opgeven om te strijden om de felbegeerde Plegt-Vos Hendriksen bokaal. Aan deze editie deden niet alleen maar spelers vanuit Langeveen mee maar ook de omliggende dorpen hebben een aantal teams bij elkaar kunnen krijgen om mee te strijden. In totaal speelden er 15 teams mee, waarvan 3 dames elftallen.

Om klokslag 19:00 uur werden de eerste wedstrijden afgetrapt die telkens een kwartier duurden. Al redelijk snel in het toernooi was het redelijk zichtbaar wie de poulewinnaars zouden worden. Alleen in Poule A werd het spannend doordat “Kameraden + Koen” gelijkspeelde tegen “Team Knalerwt”. Uiteindelijk waren kwamen eerstgenoemd als eerste uit de bus. “Team Knalerwt” ging echter ook door naar de kruisfinales aangezien het de beste nummer 2 was van de poule. De meest bijzondere uitslag van de avond kwam tot stand op veld 4, waar “Oh nee toch niet, veld 2” gelijkspeelden met 7-7 tegen het vrouwen elftal “Vrienden”, of het kwam dat het team in de war was met de door hun eigen gekozen naam, of dat de dames met messcherpe aanvallen door hun verdediging sneden, het eerste punt voor een dames elftal was een feit.

In de kruisfinales stond er hierdoor direct twee prachtige affiches op het programma: “Harm, Velger & de rest” speelde hierin tegen de dorpsgenoten van “Kameraden + Koen”, beide uit Geesteren. De andere halve finale ging tussen “Reutum net nig” en “Team Knalerwt”, ook dit was een wedstrijd tussen dorpsgenoten, aangezien de spelers van beide teams voornamelijk uit Langeveen kwamen. Beide affiches werden niet na de volledige speeltijd beslist waardoor penalty’s moesten uitmaken wie er mochten strijden in de finale tegen elkaar. Uiteindelijk bleken “Kameraden + Koen” en “Reutum net nig” de betere penalty nemers.

De finale werd uiteindelijk in het voordeel beslist van “Reutum net nig”. De mannen uit Langeveen gingen dus uiteindelijk er met de winst van door op de eerste editie van dit toernooi. In de troostfinale was “Team Knalerwt”, dat uiteindelijk 3e werd, te sterk voor “Harm, Velger & de rest”.

In de finale voor de vrouwen werd er een beslissingswedstrijd gespeeld tussen de “vrienden” en de “Zonnedael Kneupkes”. Tegelijkertijd met de mannenfinale werd deze gespeeld, maar er was minimaal evenveel aandacht voor de vrouwen finale. In deze finale werd er veel gebikkeld en werden verschillende tactieken door de “Zonnedael Kneupkes” gebruikt, bijvoorbeeld het meerdere keren wisselen van keeper, maar het leverde deze dames uiteindelijk niets op. De “Vrienden” trokken uiteindelijk aan het langste eind, door met 4-2 te winnen en gaan in de boeken als het eerste vrouwenelftal die de dames bokaal mee naar huis mocht nemen.

Namens de Activiteiten Commissie willen we alle vrijwilligers, hulpverleners, scheidsrechters en uiteraard ook de opgegeven teams hartelijk bedanken voor een super geslaagde eerste editie van dit 5 tegen 5 toernooi. Wij hopen jullie volgend jaar graag weer te kunnen ontvangen voor de volgende editie!