JEUGD VV LANGEVEEN GENIET MET VOLLE TEUGEN VAN WINTERACTIVITEIT

Onzekerheid en uiteenlopende meningen nemen de overhand in deze tijd van het coronavirus. Wat mag wel, wat mag niet. De jeugdcommissie van VV Langeveen organiseerde afgelopen zaterdag een activiteitenochtend voor haar jeugdleden en nam daarbij alle adviezen en richtlijnen in acht die op dit moment gelden. De rijksoverheid en het RIVM zetten in op de impact van corona voor de jeugd (toenemende eenzaamheid, stress, verveling) en het belang van het continueren van dat wat nog wel kan. Kinderen tot en met 17 jaar mogen buiten sporten, of zelfs onderling binnen de vereniging wedstrijden spelen. Met het citaat “ik ben blij met de inzet van sportverenigingen die activiteiten voor jeugd zoveel mogelijk door laten gaan” van wethouder Hilde Berning en voorzitter van de sportraad Loes Ritzen, gaf de jeugdcommissie de volledige overtuiging goed te doen aan de winteractiviteit.

Schiet man van fiets

De jeugd werd verdeeld over vier leeftijdsgroepen en ging onderling de strijd aan in de spellen die over het gehele hoofdveld waren uitgezet. Zo was er net als voorgaande jaren de alom gewilde opgeblazen voetbalboarding, waarbinnen wedstrijdjes gespeeld werden. Ook was er het blind voetvolleybal. Hierbij is de tegenstander niet te zien, omdat het net met zeil is dichtgeplakt. Tevens werden het schotkracht meten met snelheidsmeter, sjoelbak schieten of het boter-kaas-eieren spel waarbij snelheid en snel denkvermogen nodig was, gespeeld.

Voor de junioren was het spel “schiet man van fiets” wel een hoogtepunt. In dit spel mochten de teams proberen een voorbij fietsende man van de fiets af te schieten. Hoewel dit niet gelukt is, werden de fietsers wel flink onder vuur genomen en diverse keren geraakt. Tussen de spellen door werd in de pauze genoten van het traditionele broodje knakworst en was er voor de schaars aanwezige begeleiders een heerlijke kop snert.

Verloting

Het hoogtepunt van de ochtend zat hem toch in de afsluiting van de ochtend, want de jeugdcommissie pakte nog even flink uit met een prachtige verloting, waarbij zowel een gesigneerd FC Twenteshirt als Heracles shirt te winnen was, alsmede enkele officiële wedstrijdballen van beiden voetbalclubs. Alle jeugdleden mochten kiezen van welke vereniging zij een lot wilden. Nam je een lot van Heracles, dan kon je uiteraard geen FC Twente shirt winnen. Tevens werd op deze manier duidelijk hoe de verhouding tussen beide clubs er in Langeveen voor staat.

Hoe de toekomst er ook uit gaat zien, deze ochtend pakken ze de jeugd van VV Langeveen niet meer af. De jeugdcommissie dankt eenieder voor zijn/haar inzet en hoopt dat iedereen blijft genieten van de mooie sport voetbal.